رشد قیمت فولاد شانگهای پس از سقوط پایان هفته

21:02 - 1400/01/17
پس از افت ملموس قیمت محصولات فولادی در اواخر هفته گذشته، این محصولات در معاملات روز دوشنبه در مسیر رشد قرار گرفتند.
رشد قیمت فولاد شانگهای پس از سقوط پایان هفته

معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای در جلسات معاملاتی صبح و ظهر امروز روندی رو به رشد را تجربه کرد و پس از افت قیمت ملموس این محصولات در اواخر هفته گذشته، شاهد بهبود وضعیت معاملات به تبع افزایش سطح خریدهای تکنیکال و همچنین واکنش مثبت سرمایه گذاران نسبت به گزارش قیمت مسکن چین بودیم.

پس از افت ملموس قیمت محصولات فولادی در پایان هفته گذشته، امروز سطح خرید تکنیکال در بازار آتی شانگهای بالا رفت امری که حمایت نسبی را از قیمت این محصولات به عمل آورد.

درعین حال صبح شنبه اداره آمار ملی چین در گزارشی از رشد 0/3 درصدی میانگین قیمت مسکن این کشور در ماه گذشته میلادی  نسبت به ماه سپتامبر خبر داد. همچنین بر اساس گزارش این نهاد قیمت مسکن در ماه اکتبر در 50 شهر از 70 شهر بزرگ این کشور افزایش یافته و این در حالی است که در ماه سپتامبر رشد قیمت تنها در 44 شهر اتفاق افتاده بود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 6 دلار در سطح 574 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه به همین میزان رشد کرد و به قیمت 557 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/63 است).