ثبات قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر

20:58 - 1400/01/17
با وجود رونق معاملات سنگ آهن در بازارهای نقدی و آتی چین در اوایل هفته، این محصول رفته رفته زیر فشار ناشی از اصلاح قیمت در بازار فولاد قرار گرفت و در نهایت نیز تغییر قیمت ملموسی را در هفته اخیر به ثبت نرساند.

در شروع معاملات این هفته با وجود رشد مطلوب  قیمت محصولات فولادی در بازارهای چین، فعالان بازار سنگ آهن کمی محتاط عمل کردند. رشد مناسب قیمت این محصول در هفته ماقبل از دلایل افزایش احتیاط در میان معامله گران سنگ آهن بود.

در آستانه احرای رسمی برنامه کاهش تولید فولاد چین در 15نوامبر، قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی  و آتی چین باز هم بالا رفت و به تبع این امر قیت سنگ‌آهن نیز سرانجام پس از افت مختصر روز دوشنبه در مسیر رشد قرار گرفت و از مرز 63 دلار بالاتر عبور کرد.

در ادامه هفته در بازار کالایی دالیان شاهد فشار شناسایی سود بر معاملات آتی بودیم امری که قیمت‌های نقدی را نیز متاثر کرد و سنگ آهن بار دیگر به سطوح پایین تر از 63 دلار رسید. در اواخر هفته قیمت محصولات فولادی نیز پس از رشد مناسب روزهای پیشین وارد فاز اصلاح شد و همین امر نیز از تب وتب معاملات سنگ آهن کاست و قیمت را در مسیر نزولی قرار داد. در روز جمعه با افزایش سطح فعالیت ها بار دیگر قیمت سنگ آهن در مسیر رشد قرار گرفت

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی یک دلاری به 62/61 دلار رسید. این محصول تغییر قیمت قابل ذکری را در هفته اخیر تجربه نکرد.