رشد قیمت جهانی طلا تا ظهر امروز

20:57 - 1400/01/17
قیمت طلا در معاملات روز جمعه روندی صعودی را تجربه کرد که اصلی ترین علت این امر نیز افت قابل ملاحظه ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان به حساب می آید
رشد قیمت جهانی طلا تا ظهر امروز

شاخص دلار در صبح امروز افتی 0/3 درصدی را پشت سرگذاشته است. انتشار خبر احضار اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ از سوی دادگستری به در زمینه تحقیقات مرتبط با نقش روسیه در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری ایالات متحده اصلی ترین دلیل ایجاد فشار بر معاملات دلار به حساب می آید. همین امر نیز معاملات طلا را به محدوده مثبت قیمت کشانده است.

در این میان به تبع تصویب طرح کاهش مالیات های مد نظر کاخ سفید در کنگره ، شب گذشته وال استریت رونق خوبی را تجربخپه کرد امری کمپه بخشی از سرمایه ها را از بازار فلزات قیمتی به سوی سهام سوق داد و همین امر نیز از رشد ملموس قیمت طلا جلوگیری کرد. اعلام خبر تصویب طرح مذکور در شب گذشته فعالان اقتصادی را بسیار امیدوار کرد.

این امید اما رفته رفته کمی فروکش کرد و حتی نگرانی های جدیدی نیز پیش روی سرمایه گذاران قرار گرفت. تمام دموکرات ها و 12 نفر از جمهوری خواهان  در کنگره آمریکا در برابر طرح کاهش مالیات ها  هم صدا شدند و  و به این طرح رای منفی دادند و در نهایت نیز طرح مذکور با 227 رای موفق در برابر 205 رای مخالف تصویب شد.  حالا طرح مذکور به سنا خواهد رفت و از آنجایی که جمهوری خواهان اکثریتی به قدرت کنگره در مجلس سنا ندارند تصویب نهایی این طرح در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

هم اکنون هر اونس طلا در قرارداد ماه دسامبر بازار کامکس با رشدی نزدیک به 4 دلار در سطح 1282 دلار معامله می شود و در بازار نقدی نیز این محصول 3 دلار گران شده و به 1284 دلار رسیده است.