رشد قیمت جهانی طلا در معاملات نقدی

20:56 - 1400/01/17
پس از رشد قیمت طلا در معاملات شب گذشته، این محصول در قراردادهای آتی بازار کامکس زیر فشار شناسایی سود قرار گرفته اما در بازار نقدی قیمت کماکان به علت افول ارزش دلار در مسیر رشد قرار دارد.
رشد قیمت جهانی طلا در معاملات نقدی

پس از رشد قیمت دو جلسه اخیر طلا در بازار آتی کامکس، این محصول در معاملات صبح چهارشنبه کمی زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفته و همین امر نیز از تداوم رشد قیمت جلوگیری کرده است.

در بازار نقدی اما به تبع افت بیش از پیش شاخص دلار معاملات نسبتا پر رونق پیگیری می شود و قیمت کماکان در مسیر صعودی قرار دارد.

در این میان ساعت پنج عصر قرار است گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه اکتبر منتشر شود  و بسیاری از فعالان اقتصادی از جمله معامله گران بازار فلزات قیمتی چشم به نتیجه این گزارش دوخته اند. تورم بخش مصرف ایالاات متحده شرایط کنونی اصلی ترین سرنخ برای تصمیم گیری بانک مرکزی ایالات متحده در زمینه تغییر نرخ بهره این کشور به حساب می آید و بنابراین تاثیر شایانی در روند حرکتی دلار  و همچنین سیر قیمت طلا خواهد داشت.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1282/5 دلار تغییر قیمت ملموسی را منعکس نمی کند. در بازار نقدی قیمت بیش از سه دلار بالا رفته و در سطح 1283/6 قرار گرفته است.