نوسان محدود طلا در آستانه انتشار تورم آمریکا

20:53 - 1400/01/17
معاملات طلا در بازار جهانی این محصول بسیار محتاطانه پیگیری می شود و در آستانه انتشار گزارش تورم آمریکا و همچنین اعلام برخی آمارهای مهم از اتحادیه اروپا، نوسان قیمت اندکی در بازار این محصول دیده می شود.
نوسان محدود طلا در آستانه انتشار تورم آمریکا

عصر امروز قرار است گزارش تورم تولید آمریکا منتشر شود و چهارشنبه ساعت 5 عصر نیز شاخص قیمت مصرف کننده این کشور منتشر خواهد شد. بدین ترتیب سمت و سوی دلار در معاملات امروز و فردا مبهم است  و همین امر نیز معامله گران فلزات قیمتی را نیز مجبور به اتخاذ رویکردی محافظه کارانه کرده است.

در عین حال در دو ساعت پیش رو گزارش های مهمی همچون تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا، شاخص قیمت مصرف کننده اسپانیا، تولید ناخالص داخلی فصل سوم سال ایتالیا و شاخص قیمت مصرف کننده و تولیدکننده بریتانیا نیز منتشر خواهد شد که مسلما نتایج این گزارش ها بر روند حرکتی یورو و پوند و در نتیجه سیر شاخص دلار تاثیرگذار خواهد بود و معاملات طلا را نیز متاثر خواهد کرد.

دقایقی پیش نیز گزارش تولید ناخالص داخلی آلمان در فصل سوم سال منتشر شد و بهتر بودن نتیجه این گزارش از پیش بینی ها منجر به رشد یورو در برابر دلار شد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1275/4 دلار افت قیمتی 2/5 دلاری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت بیش از پنج دلار پایین آمده و در سطح 1272/9 قرار گرفته است.