تداوم صعود قیمت فولاد در بازار شانگهای

20:51 - 1400/01/17
در آستانه اجرای رسمی برنامه کاهش تولید فولاد در چین، جو روانی مثبت حاکم بر معاملات آتی فولاد در بازار شانگهای امروز نیز پابرجا ماند و قیمت این محصولات رشدی نسبتا ملموس را تجربه کردند.
تداوم صعود قیمت فولاد در بازار شانگهای

برنامه کاهش تولید فولاد چین به منظور مقابله با مشکل آلودگی هوا به صورت رسمی از چهارشنبه این هفته یعنی 15 نوامبر به اجرا در خواهد آمد و همین امر نیز مثبت شدن فضای معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای را دی پی داشته است

در عین حال کاهش تولید در برخی مناطق پیش از آغاز رسمی این برنامه کلید خورده به گونه‌ای که براساس داده‌های موسسه Mysteel در حال حاضر نرخ بهره‌برداری در بخش کوره بلند تولید فولاد چین به 70 درصد رسیده که این پایین‌ترین نرخ از سال 2012 تاکنون به حساب می‌آید.

به تبع این امر قیمت سنگ آهن در پر حجم‌ترین قرارداد بازار کالایی دالیان با رشدی بیش از یک دلار به 70/2 دلار رسیده و  زغال کک شو نیز با افزایشی اندک در سطح 181 دلار معامله شده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی به میزان 11 دلار در سطح 611 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 4 دلار رشد کرد و به قیمت 572 دلار رسید. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/64 است).