فراز و فرود سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

20:23 - 1400/01/17
سنگ آهن در این هفته روندی نسبتا پر نوسانی را تجربه کرد و با وجود افت قیمت در اویل هفته، رفته رفته اوضاع بازار کمی بهتر شد و در نهایت نیز تغییر قیمت قابل توجهی نسبت به پایان هفته گذشته در بازار این محصول به ثبت نرسید.
فراز و فرود سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت

با افزایش محدویت های شهرداری چین برای فولادسازان این شهر در زمینه سینترینگ و پلت سازی، قیمت سنگ آهن به تبع افت تقاضای این محصول در ابتدای هفته روندی رو به افول را تجربه کرد و به کمتر از 59 دلار در هر تن رسید. روز سه شنبه با بهبود قیمت محصولات فولادی در بازارهای آتی و نقدی چین، از شدت روند نزولی قیمت سنگ آهن در بازار وارداتی کاسته شد.

روزچهارشنبه اما ورق برگشت و قیمت سنگ آهن پس از افت دو روز گذشته سرانجام در مسیر رشد قرار گرفت. عصر سه شنبه شهرداری تانگشان اطلاعیه ای جدیدی را در زمینه محدودیت‌های تولیدی فولاد در این شهر منتشر کرد که براساس بخشی از این اطلاعیه، میزان کاهش تولید در کارخانجات گوناگون متفاوت و با توجه به میزان آلایندگی این واحدها تعیین خواهد شد. به تبع انتشار این خبر امیدواری به کاهش کمتر از انتظار تولید فولاد تانگشان و بهبود تقاضای سنگ آهن افزایش یافت و همین امر نیز به تحریک قیمت این محصول دامن زد.

بهبود قیمت ها در معاملات آتی فولاد چین در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نیز تبدیل به عامل دیگری در حمایت از قیمت سنگ آهن در این دو روز شد و در نهایت نیز به تبع افت قیمت محصولات فولادی در روز پایانی هفته، سنگ آهن در روز جمعه کمی ارزان شد و در در سطوح کمتراز 60 دلار به معاملات هفتگی پایان داد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی جزئی به به 59/88 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 0/3 درصدی را در هفته اخیر تجربه کرد.