تداوم روند افولی طلا در بازار جهانی

با وجود افت ارزش دلار در آغاز معاملات هفتگی، معاملات طلا باز هم زیر فشار قرار گرفت و قیمت در بازار آتی و نقدی وارد محدوده منفی شد. کاهش تقاضابرای طلا از سوی هند و وجود چشم انداز مثبت دلار در میان مدت از دلایل تزلزل معاملات طلا به حساب می آید

به تبع افت شاخص دلار در ساعات ابتدایی معاملات امروز، طلا توانست در برهه‌ای وارد محدوده مثبت قیمتی شود اما‌ این روند چندان دوام نیاورد و در ادامه معاملات شاهد افت نه چندان ملموس قیمت در بازارهای نقدی و آتی بودیم.

در برهه کنونی توجه به گزارش‌های اقتصادی امیدوارکننده این کشور و همچنین زیر فشار بودن یورو به تبع تمدید برنامه خرید اوراق بانک مرکزی اروپا و تحولات منطقه کاتالونیا، چشم انداز دلار بهبود یافته و همین امر نیز انتظار برای ایجاد فشار بیش از پیش بر بازار فلزات قیمتی را افزایش داده است.

در عین جال با سپری شدن عید دیدوالی در هند، میزان خرید این کشور در بازار نقدی افت ملموسی را تجربه کرده و همین امر نیز بازارطلا به ویژه معاملات نقدی این محصول را متاثر کرده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1270/9 دلار افت قیمتی 90 سنتی را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت با کاهشی بیش از سه دلار در سطح 1270/2 قرار گرفته است.

 

Submitted by admin on