ورود شاخص دلار به محدوده منفی

20:11 - 1400/01/17
با آغاز به کار معاملات در بازار ارز جهانی، دلار ایالات متحده زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفت و از سقف سه ماهه تجربه شدعه در روز جمعه فاصله گرفت. عدم قطعیت موجود در زمینه گزینه نهایی تصدی ریاست بانک مرکزی ایالات متحده نیز معامله گران را مجبور به اتخاذ رویکردی محافظه کارانه کرده است.
ورود شاخص دلار به محدوده منفی

در اواخر هفته گذشته به تبع انتشار گزارش بهتر از انتظار تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و همچنین افول یورو در پی تمدید زمان اجرای برنامه خرید اوراق بانک مرکزی اروپا، شاخص دلار ایالات متحده با رشدی ملموس مواجه شد و با رسیدن به 95/15 واحد، بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر را تجربه کرد.

پس از این رویداد بخشی از سرمایه گذران با بستن موقعیت‌ها معاملاتی مشغول شناسایی سود شده اند و همین امر نیز فشار نسبی را بر معاملات دلار وارد کرده است.

در عین حال در حالی که در وضعیت فعلی نام جروم پاول به عنوان گزینه اصلی تصدی ریاست بانک مرکزی ایالات متحده مطرح است، اما با توجه به تغییر نظرهای رادیکال ترامپ در ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاران نسبت به این انتخاب مطمئن نبوده و همین امر نیز دیدگاه محافظه کارانه‌ای ر ا بر معاملات جفت ارزهای اصلی حاکم کرده است. در هفته جاری قرار است رئیس جهور ایالات متحده گزینه نهایی خود را برای ریاست فدرال رزرو معرفی کند.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی 0/15 درصدی در سطح 64/77 واحد قرار گرفته است.