صعود قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی

20:09 - 1400/01/17
در پی بالا رفتن سطح تقاضا برای آهن قراضه از سوی مشتریان این محصول در ترکیه و کاهش عرضه در بازار تایوان، قیمت این محصول روندی رو به رشد را در هفته جاری تجربه کرد و تنها در بازار هند افت قیمت رقم خورد.
صعود قیمت آهن‌قراضه در بازار جهانی

مشتریان آهن قراضه در ترکیه اواخر هفته دست به کار خرید در بازار وارداتی شدند امری که به رشد محدود قیمت‌ها دامن زد. در این میان برخی فعالان بازار رشد اخیر قیمت را بیشتر ناشی از افزایش هزینه حمل می‌دانند.

در بازار تایوان نیز به تبع وجود تقاضای مناسب برای آهن قراضه از سوی واحدهای تولید فولاد استفاده‌کننده از کوره‌های قوس الکتریکی و کمبود عرضه در بازار نقدی، قیمت‌ها سیری رو به رشد را تجربه کرد.

در این میان به علت فروش نه چندان مطلوب کارخانجات فولاد در هند، تقاضا برای آهن قراضه از سوی این بخش پایین آمده و همین امر نیز منجر به کاهش قیمت در بازار وارداتی هند شده است.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با رشدی 3 دلاری در این هفته به 300/9 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده 4 دلار بالا رفت و در سطح 310 دلار قرار گرفت.

قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان نیز با رشدی به میزان پنج دلار در سطح 285 معامله شد.

در این میان قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با کاهشی 6 دلاری به بیش از 313 دلار رسید.