افت قیمت نفت به تبع گزارش API

19:59 - 1400/01/17
با افزایش سطح ذخایر نفت ایالات متحده در هفته گذشته، معاملات نفت خام در صبح امروز زیر فشار قرار گرفت اما موضع‌گیری وزیر نفت عربستان صعودی در زمینه عزم جدی برای کاهش ذخایر جهانی نفت کمی از جو منفی ارا کاست.
افت قیمت نفت به تبع گزارش API

شب گذشته انستیتوی نفت آمریکا (API) در گزارشی از افزایش 519 هزار بشکه‌ای ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته خبر داد. این در حالی بود که فعالان بازار پیش تر از احتمال کاهش کمتر از 500 هزار بشکه‌ای ذخایر سخن به میان می‌آوردند و انتشار این گزارش بر خلاف پیش‌بینی‌ها جوی منفی را بر بازار حاکم کرد.

در این میان اظهارات وزیر نفت عربستان سعودی در زمینه تداوم تلاش اوپک برای مقابله با ذخایر مازاد نفت در جهان کمی از فشار موجود در معاملات امروز را کاهش داد. خالد الفلیح در این زمینه اعلام کرد که تمرکز اصلی اوپک بر کاهش سطح ذخایر نفت کشورهای صنعتی عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی به سطح میانگین 5 ساله خواهد بود..ی افزود که اعضای اوپک در راه این هدف منعطف بوده و گزینه‌های مختلف را مد نظر قرار خواهند داد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر بدون تغییری ملموس به 58/33 دلار رسیده و نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه اکتبر 0/25 درصد ارزان شده و در سطح 52/34 دلار قرار گرفته است.