در آستانه انتشار آمار تولید ناخالص داخلی چین رقم خورد

معاملات محتاطانه در بازار فلزات‌پایه

19:37 - 1400/01/17
پس از رشد مناسب قیمت برخی از فلزات پایه از جمله مس در معاملات روز گذشته، معاملات این محصولات در روز جاری زیر فشار مختصری قرار گرفته است. در عین حال معامله گران در آستانه انتشار آمار رشد اقتصادی چین کمی احتیاط را چاشنی کار کرده اند و همین امر نیز به نوسان محدود قیمت‌ها در صبح سه شنبه منجر شده است.
معاملات محتاطانه در بازار فلزات‌پایه

پس از جهش ملموس قیمت مس در  روز گذشته و ثبت بالاترین قیمت این محصول از 25 جولای 2014، در روز جاری معاملات زیر فشار ناشی از شناسایی سود قرار گرفته و همین امر نیز منجر به ورود قیمت به محدوده منفی شده است.

در عین حال فردا قرار است گزارش های بسیار مهمی از اقتصاد چین به بازارها گسیل شود  و همین امر نیز فضای محتاطانه ای را بر معاملات امروز فلزات حاکم کرده است. آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی فصل سوم سال چین در شب چهارشنبه منتشر می شود و در کنار این گزارش نیز آمار مربوط به تولیدات صنعتی، خرده فروشی  و سرمایه گذاری در دارایی های ثابت ماه سپتامبر به اطلاع فعالان اقتصادی می رسد. برخی از مقامات چینی در روزهای اخیر از احتمال ثبت رقم رشد اقتصای 7 درصدی در فصل سوم سال سخن به میان آورده اند که در صورت وقوع چنین امری باید منتظر جهش قیمت فلزات در واکنش به این گزارش بود.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/2 درصدی در سطح 7114 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/3 درصدی در سطح 2145 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/5 درصدی در سطح 2532 دلار قرار گرفته و در این میان قیمت روی با کاهشی 0/4 درصدی در سطح 3186 دلار گزارش می‌شود.

در جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم و روی کاهش قیمتی یک درصدی را پشت سر گذاشتند و سرب نیز 0/3 درصد ارزان شده. در این میان مس 2/3 درصد رشد کرد.