با اعلام محدودیت‌های زودهنگام تولید در تانگشان روی داد

جهش قیمت فولاد در بازارهای چین

19:27 - 1400/01/17
در پی وضع محدودیتهای جدید در بزرگترین شهر تولیدکننده فولاد چین، قیمت این محصول در معاملات امروز بازارهای آتی و نقدی چین رشدی ملموس را تجربه کرد به گونهای که قیمتها در بازار آتی شانگهای به سقف دامنه نوسان روزانه رسید. این محدودیت‌ها یک ماه زودتر از موعد برنامهریزی شده به اجرا درآمده است.
جهش قیمت فولاد در بازارهای چین

شهرداری تانگشان روز گذشته  در جدیدترین دستور خود به تعداد ملموسی از واحدهای تولید فولاد به روش کوره بلند اعلام کرد که تولید خود در مرحله سینترینگ را به میزان 50 درصد کاهش دهند. تانگشان به عنوان بزرگترین شهر تولید فولاد در چین شناخته می شود.

محدودیت های مذکور قرار بود از ماه آینده به اجرا در آید اما در آستانه برگزاری کنگره حزب کمونیست به نظر می آید که سختگیری های زیست محیطی در حال تشدید است.

در پی این امر قیمت هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌‌‌ترین قرارداد بازار آتی شانگهای با رشدی 35 دلاری به 626 دلار رسید و میلگرد نیز در قرارداد مشابه 35 دلار گران شد و در سطح 579 دلار قرار گرفت. قیمت نورد گرم  و میلگرد در بازارهای نقدی نیز با رشدی بیش از سه درصد در معاملات امروز مواجه شده‌اند (نرخ برابری یوان و  دلار در سطح 6/58 بوده است).