قیمت پایه شمش فولادی برای عرضه تعیین شد

شرایط جدید فروش‌ فولادی‌ها در بورس کالا

19:25 - 1400/01/17
شرایط جدید فروش برخی شرکت‌های ‌فولادی بورسی همچون فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان در بورس کالای ایران توسط وزارت صنعت و معدن اعلام شد. براین اساس نحوه قیمت پایه شمش فولادی برای عرضه تعیین شد.
شرایط جدید فروش‌ فولادی‌ها در بورس کالا

بر مبنای ابلاغیه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت که در خصوص نحوه تعیین قیمت پایه شمش فولادی برای عرضه در بورس کالای ایران ابلاغ شده است، همه واحدهای ذوبی (شمش فولاد) در مقام تولیدکننده و همه واحدهای نوردی در مقام مصرف‌کننده قیمت پایه فروش شمش را با 89 درصد قیمت میلگرد باید در نظر گیرند.

بر این اساس مبنای قیمت میلگرد براساس فروش میلگرد آج‌دار از سایز 8 الی 32 میلی متر و میلگرد کلاف از سایز 8 الی 16.5 میلی متر شرکت‌های فولاد خراسان، فولاد میانه، ذوب آهن اصفهان و فولاد سپید فراب کویر کاشان در بورس کالا تعیین می‌شود.

مبنای محاسبه قیمت میلگرد، میانگین قیمت هفتگی فروش نقدی میلگردهای 4 شرکت مزبور در بورس است. بورس کالا موظف به تعیین میانگین قیمت میلگرد به صورت هفتگی بوده و تعیین قیمت شمش براساس آن قابل محاسبه است. شرکت‌های مزبور موظف به عرضه 50 درصد از تولید خود در بورس کالا هستند.

در این میان همچنین فولاد خوزستان موظف به عرضه 20 هزار تن بیلت در هر هفته به منظور تنظیم بازار داخلی و همچنین موظف به عرضه 20 هزار تن اسلب در یک هفته در میان علاوه بر 20 هزار تن بیلت هفتگی در بورس کالا است.

شرایط جدید فروش‌ فولادی‌ها در بورس کالا5