اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای دارو و تجهیزات پزشکی

پرداخت مطالبات دارو عملی می‌شود؟

19:24 - 1400/01/17
رئیس سازمان غذا و دارو در حالی از تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه‌ها مختص پرداخت مطالبات حوزه دارو و ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌ها بابت پرداخت بدهی‌ها از جمله دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد که معلوم نیست آیا انتظار ادامه‌دار برای پرداخت مطالبات به پایان رسیده است؟ «دنیای بورس»‌پیش از این سناریوهای متعددی را در این خصوص مورد بررسی و واکاوی قرار داده بود.

پرداخت مطالبات دارویی از سوی در حالی وارد فاز عملیاتی شده که پیش از این این موضوع به مساله‌ای حل نشدنی و معضلی برای صنعت دارو تبدیل شده بود. در نخستین گام دیروز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تسویه بدهی دارویی این سازمان تا فروردین‌ماه 96 خبر داد و معاون سازمان غذا و دارو نیز از اختصاص 1000 میلیار تومان اعتبار بابت بدهی دارویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد. حال غلامرضا اصغری در گفت‌وگو با «فانا» با تایید تزریق یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌ها بابت پرداخت بدهی‌ها  از جمله دارو و تجهیزات پزشکی از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه‌ها مختص پرداخت مطالبات حوزه دارو خبر داد.

به گفته اصغری صحبت‌هایی در حوزه فاینانس با مسئولان ذی‌ربط و بانک مرکزی مطرح شده که اگر گشایشی شود، از این طریق مواد اولیه دارویی توسط صنایع دارو وارد شود که به صنعت مواد اولیه و هم تولیدکنندگان داروهای نهایی کمک خواهد کرد. حال باید در انتظار گام‌های بعدی و عملی دولت در خصوص حل نهایی معضل مطالبات دارویی بود زیرا که مطالبات صنعت دارو همچنان معضلی حل ناشدنی برای فعالان این عرصه است.

در همین رابطه بخوانید:

تصمیم جدید برای مطالبات دارویی

پس لرزه‌های مطالبات دارویی

انتظار ادامه‌دار پرداخت بدهی دارو

برداشتن سنگ بزرگ از مسیر دارویی‌ها

بررسی صنعت دارو بخش یکم

بررسی صنعت دارو بخش دوم