تحویل پیش از موعد کشتی‌های « حکشتی »

19:14 - 1400/01/17
در حالی‌که قرارداد کشتی‌سازی ایران با کره جنوبی بعد از عقد برجام دوباره به جریان افتاد، به نظر می‌رسد تحویل نخستین کشتی‌های  ایران قبل از سال جدید صورت خواهد گرفت. بر اساس قراردادی که ایران با کره جنوبی دارد قرار است ۱۰ فروند کشتی توسط هیوندای کره جنوبی ساخته تا ایران برای نخستین بار صاحب کشتی‌های مگا سایز شود.

براساس گفته‌های محمد سعیدی؛ مدیرعامل و رییس هیات مدیره کشتیرانی ایران درباره جزئیات قرارداد ساخت ۱۰ کشتی توسط شرکت هیوندایی می‌گوید: بر اساس این قرارداد ایران برای نخستین بار صاحب کشتی‌های مگا سایز می‌شود و چهار فروند کشتی مگا سایز ۱۴ هزار ۵۰۰ TEU به ناوگان دریایی ایران اضافه خواهد شد. در کنار اینها نیز شش فروند MR Size تانکر هست که این شناورهای بزرگ برای حمل محصول‌های پتروشیمی و شیمیایی هستند.

موعدی که مدیر عامل کشتیرانی برای تحویل نخستین کشتی های سفارش داده شده اعلام کرده بود فروردین ماه ۱۳۹۷ بود و گفته بود نخستین فروند از کشتی‌های ۱۴هزار ۵۰۰ TEU در فروردین ماه ۱۳۹۷ وارد بنادر ایران خواهد شد و بعد از آن هر ماه یک کشتی به این ناوگان اضافه می‌شود که بعد از ۱۰ ماه تمام سفارش تحویل خواهد شد.

جزئیات خبر را اینجا بخوانید.