با انتشار گزارش سودآوری صنایع چین رخ داد

صعود قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای

19:04 - 1400/01/17
در پی انتشار گزارشی امیدوارکننده از وضعیت سودآوری صنایع چین، فضای معاملات محصولات فولادی در بازار شانگهای روز چهارشنبه بهبود پیدا کرد و این محصولات در مسیر رشد قرار گرفتند.
صعود قیمت فولاد در بازار آتی شانگهای

صبح امروز اداره آمار ملی چین در گزارشی از رشد 24 درصدی سود شرکت‌های صنعتی این کشور در ماه آگوست خبر داد. بدین ترتیب سود این شرکت‌ها به 672 میلیارد یوان (101 میلیارد دلار) رسید که این رقم در چهارسال گذشته بی سابقه بوده است. همچنین مجموع سود شرکت هاس صنعتی چین در هشت ماه ابتدایی سال با افزایشی بیش از 31 درصد مواجه شد.

بهبود روند سوددهی صنایع چین در ماه گذشته میلادی باعث امیدواری فعالان بازارها به تداوم رشد با ثبات اقتصاد این کشور در ماه‌های پیش رو شد و همین امر نیز در حمایت از قیمت محصولات فولادی نقش شایانی داشت.

با این وجود برخی تحلیلگان نسبت به اتکای صرف به نرخ رشد ثبت شده در سوددهی صنایع چین هشدار می‌دهند چرا که بخش عمده‌ای از این رشد مدیون افزایش قیمت کالاها از جمله نفت، فولاد و محصولات الکترونیکی بوده است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی در پر حجم‌ترین قرار داد با افزایشی 9 دلاری در سطح 587 دلار قرار گرفت. میلگرد در سررسید مشابه 5 دلار بالا رفت و قیمت 550 دلار را تجربه کرد (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز سه‌شنبه برابر با 6/63 است)