افت شدید قیمت آهن‌قراضه در هفته اخیر

18:59 - 1400/01/17
در پی وجود مازاد عرضه آهن قراضه در بازار ترکیه و کاهش تقاضا برای از سوی فولادسازان، قیمت این محصول افتی ملموس را در هفته اخیر تجربه کرد و همین امر نیز منجر به تضعیف قیمت در دیگر بازارها شد.
افت شدید قیمت آهن‌قراضه در هفته اخیر

با واردات ملموس آهن قراضه در ماه‌های آگوست و سپتامبر به ترکیه، بازار این محصول دچار وضعیت مازاد عرضه شده است. در عین حا فولادسازان ترکیه نیز موجودی انبار خود را به سطوح بالایی رسانده‌اند و به تبع این امر تقاضای خود را به طمع خرید در قیمت‌های کمتر به شدت پایین آورده‌اند.

در پی سقوط قیمت در بازار ترکیه، قیمت‌ها در تایوان نیز کمی پایین آمد. علاوه بر این موضوع، وجود قراضه ارزان‌تر در بازار داخلی تایوان نیز در افت قیمت‌های وارداتی تاثیرگذار بود.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی بیش از 23 دلار در این هفته به 315 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده 24 دلار ارزان شد و در سطح 324 دلار قرار گرفت.

در این میان قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی 1/5 دلاری به بیش از 334 دلار رسید.

همچنین قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان با افتی به میزان 2/5 دلار در سطح 287/5 معامله شد.