سنگ آهن بیش از 11درصد ارزان شد

18:57 - 1400/01/17
بازار نقدی سنگ آهن در این هفته زیر فشار بسیار شدیدی قرار گرفت و قیمت این محصول بیش از 11 درصد نسبت به پایان هفته گذشته سقوط کرد. احتمال افت تقاضا از سوی فولادسازان چینی به علت محدودیت های تولید در فصل سرد سال اصلی ترین دلیل تزلزل قیمت در این هفته به حساب می آید.
سنگ آهن بیش از 11درصد ارزان شد

در پایان هفته گذشته دولت چین برای مقابله با معضل آلودگی هوا دستور العمل کاهش تولید فولاد در دو شهر تانگشان و هاندان را صادر کرد که بر اساس این دستورالعمل فولادسازان این مناطق باید از 15 نوامبر امسال تا 15 مارس سال 2018 حداکثر با 50 درصد ظرفیت به تولید بپردازند. انتشار این خبر حتمال کاهش ملموس تقاضا براسی سنگ آهن از سوی فولادسازان چینی در ماه های پیش رو را تقویت کرده و همین امر نیز منجر به سقوط قیمت این محصول در هفته اخیر شده است.

ابتدای این هفته مقامات استان هبی برخی محدودیت ها را در زمینه تولید در صنعت سنگ آهن وضع کردنند که این خبر کمی از فشار وارد شده بر بازار را کاهش داد اما از روز سه شنبه قیمت در سراشیبی سقوط قرار گرفت و به زیر سطح 70 دلار رسید. پس از این افت قیمت شاهد بهبود نسبی تقاضا در روز چهارشنبه در بازار بودیم امری که به رشد مختصر قیمت این محصول منجر شد.در دو روز پایانی هفته باز هم بازار با کاهش ملموس تقاضا مواجه شد و قیمت سنگ آهن به کمتر از 65 دلار در هر تن سقوط کرد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان 2/53 دلار به 63/56 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 11/8 درصد را در هفته اخیر تجربه کرد.