افت قیمت آهن قراضه در بازارهای جهانی

18:46 - 1400/01/17
در پی کاهش تقاضا برای آهن قراضه به خصوص از سوی ترکیه در بازارهای جهانی، قیمت این محصول روندی رو به افول را در هفته اخیر تجربه کرد.
افت قیمت آهن قراضه در بازارهای جهانی

فولاسازان ترکیه در هفته گذشته فعالیت بسیار پایینی را در بازار آهن قراضه به ثبت رساندند. کمبود الکترود گرافیتی در ترکیه باعث شده تا این واحدها با مشکلاتی در زمینه تولید مواجه شوند.

در عین حال به علت رشد ملموس قیمت آهن قراضه در ماه های اخیر، فولادسازان ترکیه تلاش هایی را در راستای جایگزینی بیلت فولادی  با این محصول صورت داده اند اما به علت بالا بودن قیمت بیلت در برهه کنونی موفقیت چندانی در این زمینه نصیب این واحدها نشده است.

همچنین به علت عرضه قابل ملاحظه آهن قراضه به خصوص از سوی ایالات متحده در بازارهای جهانی، مشتریان این محصول در ترکیه و دیگر کشورهای مصرف کننده پیشنهادهای خرید خود را در سطوح پایین تری از هفته های گذشته به بازارها گسیل کردند.

در بازار تایوان نیز مشتریان آهن قراضه سطح فعالیت در بازار وارداتی را پایین آوردند و به سوی تامین نیاز از بازار داخلی حرکت کردند. در بازار هند به علت افت قیمت محصولات نهایی فولاد، خریدران از پذیرش قیمت های هفته های اخیر امتناع کردند.

بدین ترتیب شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا با افتی 12 دلاری در این هفته به 339 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. همچنین شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده 11 دلار ارزان شد و در سطح 349 دلار قرار گرفت.

در این میان قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با کاهشی 7 دلاری به 333 دلار رسید.

همچنین قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان با افتی به میزان 5 دلار در سطح 290 معامله شد.