افت بیش از چهار درصدی قیمت سنگ‌آهن

18:31 - 1400/01/17
در پی افزایش موجودی انبار سنگ آهن در چین و تزلزل قیمت محصولات فولادی در بازارهای آتی و نقدی این کشور، قیمت سنگ آهن سقوط شدیدی را در هفته اخیر تجربه کرد.
افت بیش از چهار درصدی  قیمت سنگ‌آهن

پس از وقوع آتش سوزی در یکی از واحدهای بزرگ تولید فولاد چین در اواخر هفته گذشته، قیمت سنگ آهن در شروع معاملات این هفته به تبع نگرانی فعالان بازار در زمینه احتمال کاهش تقاضا از سوی این واحد تولیدی کاهش یافت.

روند افت قیمت در روز سه شنبه متوقف شد اما با تزلزل معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای  و بازارهای نقدی چین بار دیگر از روز چهارشنبه شدت گرفت.

در عین حال افزایش موجودی انبار در بنادر چین و همچنین بالا رفتن ملموس سطح موجودی سنگ آهن در انبارهای فولادسازان عضو اتحادیه آهن و فولاد این کشورنیز در اواخر هفته قیمت این محصول را زیر فشار شدیدی قرار داد. بنا بر اطلاعات ارائه شده از سوی موسسه متال بولتن میزان ذخایر سنگ آهن در انبارهای فولادسازان چینی در حال حاضر برای تولید به مدت 27 تا 28 روز کاری کافی بوده و این در حالی است که این رقم به صورت معمول در سطح 20 روز کاری است.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی به میزان 1/25 دلار به 74/36 دلار رسید. این محصول افت قیمتی به میزان 4/7 درصد را در هفته اخیر تجربه کرد.