احتمال اصلاح قیمت فولاد در آینده نزدیک

18:29 - 1400/01/17
بار وجود رشد قیت بیلت در بازار نقدی چین، محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای در معاملات امروز زیر فشار قرار گرفتند و وارد محدوده منفی قیمت شدند. برخی از تحلیلگران از احتمال شروع اصلاح قیمت فولاد  دآنده نزدیک خبر می دهند.
احتمال اصلاح قیمت فولاد در آینده نزدیک

صبح امروز در بازار نقدی تانگشان قیمت بیلت فولادی به لطف وجود تقاضای مناسب تا بیش از سه دلار بالا رفت و به 584 دلار رسید. با این وجود در بازار آتی شانگهای شاهد افت قیمت‌ها به تبع نوسان‌گیری سرمایه گذاران بودیم.

پس از رشد قیمت ملموس قیت‌ها در روزهای گذشته، روند شناسایی سود آغاز شده  و بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال بستن موقعیت‌های معاملاتی خود هستند امری که قیمت‌ها را کمی زیر فشار قرار داده است.

در این میان برخی تحلیلگران از احتمال اصلاح قیمت فولاد در مقطع کنونی سخن به میان می‌آورند. در حال حاضر حاشیه سود تولیدکنندگان فولاد در چین به بالاترین سطح از اکتبر 2008 رسیده و رشد قیمت فولاد نه تنها افزایش قیمت نهاده‌ها را پوشش داده بلکه بسیار از این سطح فراتر رفته است. بدین ترتیب انتظار افزایش بیش از پیش قیمت‌ فولاد  از ناحیه رشد قیمت نهاده‌ها توجیه ندارد.

 از طرفی به نظر می‌آید که تاثیر کاهش احتمالی عرضه در فصل سرد سال به تبع سخت گیری‌های زیست محیطی دولت چین تاکنون در بازار لحاظ شده و قیمت‌ها این اثر را به صورت کامل منعکس کرده باشند. در این میان سفته بازان نیز سرانجام شناسایی سود به صورت جدی را  در دستور کار قرار خواهند داد امری که می‌تواند آغازگر روند اصلاح قیمت در بازار فولاد چین شود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با افتی 1/5 دلاری به 659 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از از یک دلار گران شد و قیمت 623 دلار را تجربه کرد. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دوشنبه برابر با 6/54 است)