سایه سنگین کره‌شمالی بر شاخص دلار

18:26 - 1400/01/17
با ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره، بار دیگر در معاملات سه‌شنبه دلار روندی متزلزل در برابر ین ژاپن و فرانک سوییس تجربه کرد. تعطیلی بازارهای آمریکای شمالی در روز گذشته بخشی از تاثیر منفی تحرکات جدید کره شمالی را به روز سه شنبه کشانده است.
سایه سنگین کره‌شمالی بر شاخص دلار

پس از آنکه انجام آزمایش بمبی هیدروژنی در روز یکشنبه از سوی کره شمالی فضای شبه جزیره کره را بار دیگر ملتهب کرد، امروز روزنامه Asia Business Daily کره جنوبی در گزارشی از عزم پیونگ‌یانگ برای آزمایش یک موشک بالستیکی قاره‌پیما خبر داد. شایعاتی در این رابطه از روز گذشته شنیده می‌شد اما انتشار گزارش اخیر در یکی از روزنامه‌های معتبر شرق آسیا منجر به افزایش بیش از پیش تنش‌ها در شبه جزیره کره شد.

در پی این امر بار دیگر تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوییس افزایش یافت و همین امر نیز منجر افت بیش از پیش شاخص دلار شد.

همچنین در آستانه برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز جاری، یورو توانست روندی رو به رشد را در برابر دلار تجربه کند. فعالان بازار امیدوار هستند تا در این نشست خبرهایی در زمینه برنامه کاهش سطح خرید اوراق از سوی بانک مرکزی اروپا اعلام شود و همین امر نیز در تقویت یورو نقش شایانی داشته است.

بدین ترتیب شاخص دلار ایالات متحده هم اکنون با افتی 0/15 درصدی در سطح 92/49 واحد قرار گرفته است. شاخص دلار هم اکنون پایین ترین سطح دو سال و نیم اخیر خود را تجربه می کند.