رونق معاملات در بازار شانگهای ادامه دارد

میلگرد در سقف چهار سال و نیم اخیر

18:24 - 1400/01/17
با شروع معاملات هفتگی در بازار آتی شانگهای رونق معاملات محصولات فولادی باز هم ادامه یافت و به تبع این امر قیمت میلگرد فولادی به بالاترین سطح در چهارسال و نیم اخیر رسید. فعالان بازار نگران افزایش بازرسی‌های دولتی از واحدهای تولید فولاد پس از وقوع آتش سوزی مجتمع فولاسازی Benang هستد و همین امر در جهش قیمت ها تاثیر شایانی داشته است.
میلگرد در سقف چهار سال و نیم اخیر

روز جمعه آتش سوزی در واحد تولید فولاد Benang متعلق به شرکت آهن وفولاد Benxi روی داد و همین امر نیز منجر به تعطیلی موقتی این واحد تولیدی شد. به تبع این رویداد نگرانی‌ میان فعالان بازار در زمینه احتمال افزایش بازرسی‌ های دولتی از واحدهای تولیدی  و  تعلیق بخشی از ظرفیت تولید فولاد چین افزایش یافته است.

علاوه بر این موضوع، بازار کماکان متاثر از گزاش‌های بهتر از انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی چین قرار دارد.  نزدیک شدن شاخص مدیران خرید بخش فولاد این کشور به رکورد ماه آوریل نیز در رونق معاملات نقش پررنگی داشته است.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی 19 دلاری به 653 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه بیش از 11 دلار گران شد و قیمت 621 دلار را تجربه کرد. این محصول در برهه‌ای از معاملات از مرز 639 دلار عبور کرد که این رقم در چهارسال و نیم اخیر بی‌سابقه بوده است. (نرخ برابری دلار به یوان چین در روز دوشنبه برابر با 6/54 است)