بازگشت آرامش به بازار آهن قراضه

18:10 - 1400/01/17
پس از صعود ملموس قیمت آهن قراضه در هفته‌های گذشته، قیمت این محصول در هفته جاری سرانجام روندی با ثبات را در بازارهای جهانی تجربه کرد. کاهش خرید از سوی ترکیه اصلی ترین دلیل آرام شدم جو معاملات به حساب می آید.

به گزارش متال بولتن خریدران آهن قراضه در ترکیه این هفته سطح فعالیت خود را به میزان مملوسی پایین آوردند که همین امر منجر به آرام‌تر شدن فضای معاملات در بازارهای جهانی شد. هفته آینده بازارهای ترکیه به تبع فرارسیدن عید قربان و  تعطیلی روز پیروزی،  به مدت دو روز فعالیتی نخواهند داشت. افزایش ملموس خرید قراضه از سوی ترکیه عامل اصلی تحریک قیمت ها در هفته های پیشین به حساب می‌آید.

در بازار تایوان نیز به علت تضعیف نسبی تقاضا، مذاگرات میان خریداران و فروشندگان در سطوح قیمت هفته گذشته انجام شد.

در عین حال مشتریان هندی نیز به علت بالا بودن قیمت‌ها در برهه کنونی، میزان فعالیت خود را در بازار آهن قراضه پایین آوردند و اما به علت کمبود عرضه، قیمت در قراردادهایی کم حجم به میزان بسیار جزئی رشد کرد.

بر این اساس شاخص قیمت آهن قراضه(قطعات بزگ) متال بولتن با منشا شمال اروپا بدون تغییری ملموس در این هفته به 347 دلار در قرارداد سی اف آر ترکیه رسید. شاخص قیمت آهن قراضه با منشا ایالات متحده در قرارداد مشابه نیز همین وضعیت را تجربه کرد و در سطح 356 دلار قرار گرفت.

در این میان قیمت آهن قراضه خرد شده در قراردادهای سی اف آر هند با افزایشی بسیار جزئی از 338 دلار فراتر رفت.

همچنین قیمت آهن قراضه (قطعات درشت) با منشا ایالات متحده در قرارداد سی اف آر بنادر اصلی تایوان بدون تغییر در سطح 297 دلار گزارش می‌شود.