قیمت‌های جدید محصول‌های سنگ آهن

18:04 - 1400/01/17
قیمت‌های جدید محصول‌های سنگ آهن در زنجیره فولاد مشخص شد. در این خصوص پس از تصمیم‌گیری معاونت معدنی وزارت صنعت، جدول قیمت تعاملی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی نیز منتشر شد.
قیمت‌های جدید محصول‌های سنگ آهن

جعفر سرقینی؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت‌های محصول‌های سنگ آهن در زنجیره فولاد تصمیم‌گیری و جدول قیمت تعاملی کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی را اعلام کرد.

براساس جدول قیمت تعاملی، گندله معادل 21.5 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان (برای فولاد خراسان و همه واحدهای مصرف کننده) و آهن اسفنجی معادل حداکثر 50 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان برای همه واحدهای مصرف‌کننده است. مبنای محاسبه قیمت سه‌ماهه فروش نقدی شمش فولاد خوزستان در بورس است.

آخرین نسبت فروش کنسانتره گل‌گهر به فولاد خوزستان و فولاد مبارکه 11.2 درصد بوده‌ است که با ابلاغیه مذکور این شرکت 1.3 درصد از این محل منتفع خواهد شد. از طرفی نرخ فروش گندله از 21 درصد تعیین شده در سال گذشته به 21.5 درصد افزایش خواهد یافت.

در مورد چادرملو اما قیمت فروش کنسانتره به فولاد خوزستان در سال‌های گذشته معادل 11.8 درصد از قیمت شمش فولاد خوزستان بود که با این نامه «کچاد» چیزی در حدود 0.7 درصد از این محل منتفع خواهد شد. لازم به ذکر است قیمت فروش کنسانتره به فولاد مبارکه نسبت به گذشته بدون تغییر و در همان سطح 13.8 درصد باقی خواهد ماند. نرخ فروش گندله چادرملو به فولاد مبارکه که در سطح 21 درصد بود نیز می‌تواند تا سطح 21.5 درصد افزایش یابد. این در حالی‌ست که فروش گندله این واحد برای سایر مشتریان در سال‌ گذشته همان 21.5 درصد بود و تغییری نمی‌یابد.

در این گزارش تاکید شده در حال حاضر سهمیه‌بندی در نجیره فولاد، مشروط به رعایت تحویل خوراک مطابق با سال قبل وجود ندارد. (به استثنای گندله)

قیمت‌های جدید محصول‌های سنگ آهن10

قیمت‌های جدید محصول‌های سنگ آهن10