تزلزل طلا در آستانه همایش بانک‌های مرکزی

18:03 - 1400/01/17
در آستانه برگزاری همایش سالانه بانک‌های مرکزی در وایومینگ آمریکا، معاملات محتاطانه‌ای بر بازار طلا حاکم شده و قیمت‌ها در معاملات آتی و نقدی کمی عقب نشینی کرده‌اند.
تزلزل طلا در آستانه همایش بانک‌های مرکزی

 با ورود مجدد شاخص دلار در معاملات امروز به محدوده مثبت، فشار بر معاملات طلا در روز سه‌شنبه کمی افزایش یافت و همین امر نیز باعث تزلزل معاملات این محصول شد.

در عین حال فعالان بازار طلا در آستانه برگزاری همایش سالانه بانک‌های مرکزی که قرار است در اواخر هفته در جکسون هول ایالت وایومینگ آمریکا برگزار شود، احتیاط نسبی را چاشنی معاملات خود کرده‌اند. با پایان یافتن این نشست قرا است روسای بانک‌های مرکزی ایالات متحده و اروپا سخنرانی‌هایی را در جمع بندی مباحث مطرح شده ایراد کنند.

بدین ترتب سرمایه گذاران به انتظار نشسته‌اند تا سرنخ‌هایی را در زمینه تغییرات احتمالی نرخ بهره و کاهش حجم ترازنامه بانک مرکزی ایالات متحده و برنامه احتمالی عقب نشینی بانک مرکزی اروپا از سیاست‌های محرک این نهاد دریافت کنند و همین امر نیز از حرارت معاملات فلزات قیمتی در این روزها کاسته است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1290/3 افت قیمتی بیش از شش دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت به همین میزان کاهش یافته و در سطح 1285/5 دلار قرار گرفته است.