تسهیلات « سباقر » به کجا رسید؟

17:37 - 1400/01/17
از 20 میلیارد تومان تسهیلات اعطایی به کارخانه سیمان باقران، تاکنون 12 میلیارد تومان دریافت شده و استانداری خراسان جنوبی به دنبال اختصاص 8 میلیارد تومان باقی‌مانده برای رفع مشکل سرمایه در گردش کارخانه است.

بعد از چهارماه از زمان افتتاح کارخانه سیمان باقران، ظرفیت تولید این کارخانه باید به 3 هزار و ۵۰۰ تن سیمان در روز می‌رسید اما هم اکنون این کارخانه با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ تن فعال است. کارخانه سیمان باقران در ابتدای فروردین ماه سال جاری افتتاح شد که ۴۵۰ تن سیمان پاکتی و بقیه به صورت فله‌ای است.

در این میان برای رسیدن به تولید 3 هزار تنی «سباقر» سیاست افزایش سرمایه در گردش این کارخانه در دستور کار است. در این رابطه امید حسینی؛ مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی در گفت‌وگو با «تسنیم» از پیگیری برای اختصاص 8 میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکل سرمایه در گردش کارخانه سیمان باقران خبر داده است.

یادآوری می‌شود از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی برای کارخانه سیمان باقران، تاکنون ۱۲ میلیارد دریافت شده و ۸ میلیارد تومان باقی مانده به علت عدم وثیقه پرداخت نشده بود که به نظر می‌رسد وثیقه برای دریافت مابقی تسهیلات مزبور از محل معادن کارخانه و صندوق ضمانت صادرات تامین شود.

یکی از اهداف اصلی احداث کارخانه سیمان باقران صادرات سیمان به افغانستان است. البته همانطور که مقام‌های محلی و مسئول می‌گویند: رونق صادرات سیمان باقران همزمان با رویکرد افزایش تولید در گرو راه اندازی مجدد بازارچه میل ۷۳ شهرستان درمیان است، فاصله این کارخانه تا بازارچه شهرستان تنها ۳۰ کیلومتر است

مسئولان محلی تاکید کرده‌‌اند: در مورد سوخت کارخانه رایزنی‌های لازم را انجام داده و به گفته مقام‌های استانداری خراسان جنوبی به زودی مشکلات رفع و در بخش‌های زیر ساختی نیز کمک‌های صورت می‌گیرد.