در پی انتشار آمار امیدوارکننده از اقتصاد چین رخ داد:

تداوم صعود قیمت فولاد در شانگهای

17:07 - 1400/01/17
با انتشار گزارش‌های امیدوارکننده‌ای دیگر از اقتصاد چین، محصولات فولادی در شروع معاملات این هفته نیز رشد قیمت ملموسی را در بازار آتی شانگهای تجربه کردند. تولید ناخالص داخلی چین در فصل دوم سال و همچنین تولیدات صنعتی و میزان خرده فروشی این کشور در ماه جولای با رشدی مناسب روبروشده و همین امر نیز چشم انداز تقاضا برای فولاد از سوی این کشور را بهبود بخشیده است.
تداوم صعود قیمت فولاد در شانگهای

بر طبق آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ملی چین، تولید ناخالص داخلی این کشور در فصل دوم سال 2017 با رشدی به میزان 6/9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. همچنین تولیدات صنعتی چین در ماه ژوئن به میزان 7/6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 بالا رفته و نرخ رشد خرده فروشی ماه گذشته چین نیز بالغ بر 11 درصد بوده است.

در عین حال این نهاد در گزارشی دیگر از ثبت رکوردی جدید در تولید ماهانه فولاد چین خبر داد. بر این اساس میزان تولید فولاد خام این کشور در ماه گذشته میلادی به 73/23 میلیون تن رسیده که این رقم نشان دهنده رشدی 5/7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این رقم بالاترین رکورد ماهانه تولید فولاد چین به حساب می‌آید. فعالان بازار فولاد تداوم رشد تولید این محصول را نشانه‌ای از خوش بینی شرکت‌های فولادی نسبت به تقاضای آتی تلقی می‌کنند.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر رشدی 13 دلاری به 536 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه 7 دلار گران شد و قیمت 547 دلار را تجربه کرد.