اتمام پروژه پتروشیمی ایلام تا سال آینده 

16:48 - 1400/01/17
رییس هیات مدیره سرمایه گذاری نفت و گاز وپتروشیمی تامین از اتمام پروژه پتروشیمی ایلام تا اواخر سال ۱۳۹۶ یا اوایل سال ۱۳۹۷ خبر داد. «تاپیکو» راه‌اندازی و بهره‌برداری پالایشگاه میعانات گازی سیراف، پترواولفین فناوران و پتروشیمی مرجان را در دستور کار قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درحال انجام تاپیکو، پالایشگاه میعانات گازی سیراف است، شرکت نفت و گاز آریا که زیر مجموعه تاپیکو محسوب می‌شود این پروژه را دنبال می‌کند. تاپیکو درحال انجام بررسی‌های لازم درمور بخشی از سیراف است که توسعه آن بر عهده تاپیکو گذاشته شده است. به گفته عماد حسینی تاپیکو در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که با شرکت‌های دیگر جوینت شود و مجموعا چند پروژه را همزمان انجام دهد.

تاپیکو همچنین علاوه بر راه‌اندازی این پالایشگاه، با سهم 48.5 درصدی در پتروشیمی فناوران پروژه پترواولفین «شفن» را نیز در این مجموعه در دستور کار دارد. یکی از پروژه‌های دیگر تاپیکو، پتروشیمی ایلام است که تاپیکو سهم ۱۷ درصدی در آنجا دارد و به باور این مقام مسئول پروژه آن تقریبا در حال اتمام است و احتمالا تا پایان سال ۱۳۹۶ یا اوایل سال ۱۳۹۷ به اتمام می‌رسد. رییس هیات مدیره سرمایه گذاری نفت و گاز وپتروشیمی تامین درباره پروژه پتروشیمی مرجان نیز می‌گوید: ظرفیت تولید پتروشیمی مرجان بعد از بهره‌برداری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن متانول در سال خواهد بود که ۳۳ درصد سهام آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تملک تاپیکو قرار دارد.