پایان رالی قیمت نفت خام

16:43 - 1400/01/17
پس از رالی قیمت نفت خام در 9 جلسه معاملاتی اخیر، این روند سرانجام در روز جاری مختل و قیمت وارد محدوده منفی شد. انتشار اخباری مبنی بر افزایش تولید اوپک در ماه ژوئن و همچنین روند شناسایی سود از سوی سرمایه‌گذاران در معاملات آتی از جمله دلایل تزلزل قیمت به حساب می‌آید.
پایان رالی قیمت نفت خام

موسساتی نظیر بلومبرگ و رویترز شب گذشته گزارش‌های را در زمینه افزایش تولید نفت خام اوپک در ماه ژوئن منتشر کردند. بلومبرگ در این زمینه اعلام کرد که به تبع افزایش تولید نفت خام در لیبی و نیجریه، میزان تولید اوپک در ماه ژوئن با افزایشی 260 هزار بشکه‌ای در روز مواجه شده است. همچنین رویترز نیز رقم افزایش تولید اوپک را در سطح 280 هزار بشکه در روز برآورد کرد. در صورت صحت این گزارش‌ها باید گفت که تولید اوپک به بالاترین سطح ماهانه در سال جاری میلادی رسیده است.

در عین حال پس از رشد مناسب قیمت در روزهای گذشته و در آستانه تعطیلی روز استقلال در ایالات متحده، شاهد هستیم که بسیاری از سرمایه گذاران در بازارهای آتی مشغول بستن موقعیت‌های معاملاتی و شناسایی سود هستند امری که بر قیمت نفت فشار وارد کرده است.

تحلیلگران تکنیکال نیز معتقدند که نفت برنت به سطح مقاومت 50 دلار رسیده و همین امر نیز فشار فروش را در بازار این محصول افزایش داده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهشی 0/3 درصدی به 49/53 دلار رسیده است.

نف خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه آگوست با افتی به میزان 0/2 درصد در سطح 46/95 دلار قرار گرفته است.