در پی رشد شاخص مدیران خرید تولیدی چین رخ داد

رونق نسبی معاملات فلزات پایه

16:41 - 1400/01/17
پس از رشد قیمت مناسب قیمت فلزات پایه در هفته گذشته، امروز نیز روند صعودی قیمت این محصولات ادامه یافته که اصلی‌ترین دلیل این امر انتشار گزارشی امیدوارکننده ای پیرامون بخش تولیدی چین به حساب می‌آید.
رونق نسبی معاملات فلزات پایه

امروز روند شناسایی سود به تبع رشد قیمت ملموس فلزات پایه در هفته گذشته در بازار این محصولات مشهود بوده و همین امر نیز فشار نسبی را بر قیمت‌ها وارد کرده است. اما این روند نتوانسته مخل افزایش قیمت فلزات شود چرا که با انتشار گزارشی بهتر از سطح انتظار فعالان اقتصادی پیرامون بخش تولیدی چین بار دیگر امیدواری به بالا رفتن تقاضا از سوی این کشور افزایش یافته است.

روز دوشنبه موسسه Caixin در گزارشی اعلام کرد که شاخص مدیران خرید تولیدی چین در ماه ژوئن به بالاترین سطح در سه ماه اخیر یعنی 50/4 واحد رسیده و این در حالی است که شاخص مذکور در ماه می ‌‌در کف یازده ماهه خود قرار داشت. با وجود اینکه شاخص مدیران خرید موسسه Caixin شرکت‌های خصوصی کوچتری را نسبت به شاخص محاسبه شده از سوی دولت چین مد نظر قرار می‌دهد اما انتشار این گزارش همراستا با گزارش‌های امیدوارکننده یک ماه گذشته، خوش بینی فعالان اقتصادی نسبت به تداوم روند با ثبات رشد اقتصادی چین را افزایش داده و همین امر نیز فضای مثبتی را در فلزات پایه ایجاد کرده است.در میان نمحصولات معاملاتی این بازار تنها مس با افت قیمتی مختصر روبرو شده است

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی مختصر در سطح 5939 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/1 درصدی در سطح 1922 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/2 درصدی در سطح 2300 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان 0/4 درصد بالا رفته و در سطح 2770 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای مس به میزان 0/1 درصد ارزان شده اما آلومینیوم افزایش یک درصدی قیمت را تجربه کرده است. سرب به میزان 1/2 درصد رشد کرده و در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 1/3 درصد را به ثبت رسانده است.