شاخص دلار از کف 9ماهه فاصله گرفت

16:41 - 1400/01/17
پس از افت ملموس ارزش دلار ایالات متحده در هفته گذشته، شاخص دلار در معاملات صبح امروز بازارهای ارز آسیایی توانسته کمی از کف 9 ماهه خود فاصله بگیرد اما کماکان فضای شکنندهای را در معاملات این ارز در برابر ارزهای مطرح جهان شاهد هستیم.
شاخص دلار از کف 9ماهه فاصله گرفت

هفته گذشته به تبع موضع‌گیری مقامات بانک‌های مرکزی اروپا، انگلستان و کانادا در زمینه احتمال سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های پولی از سوی این نهادها شاهد سقوط ارزش دلار ایالات متحده در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان بودیم. این روند در روز دوشنبه به تبع نوسان‌گیری سرمایه‌گذاران  بر روی جفت ارزهای اصلی فروکش کرده و شاخص دلار توانسته از پایین‌ترین سطح 9 ماه اخیر خود فاصله بگیرد. با این وجود کماکان سرمایه‌گذاران نسبت به روند پیش روی دلار بدبین هستند و رشد محدود امروز ارزش شاخص دلار را بیشتر ناشی از فعالیت‌های سوداگرانه می‌دانند.

در عین حال صبح امروز با اعلام نتایج انتخابات شورای شهر توکیو شاهد شکست سنگین حزب لیبرال دموکرات به رهبری شینزو آبه نخست وزیر ژاپن بودیم. حزیب لیبرال دموکرات از 127 کرسی شورا تنها توانست به 23 کرسی دست یابد که این یک شکست تاریخی به حساب می‌آید. با اینکه انتخابات شورای شهر از اهمیت چندان بالایی برخورداد نیست اما شسکت حزب حامی نخست وزیر ژاپن در صبح امروز فضای معاملات  بر روی ین را به شدت منفی کرد و همین امر نیز بر رشد شاخص دلار تاثیر شایانی گذاشت.

تا این لحظه از معاملات روز چهاشنبه شاخص دلار ایالات متحده با رشدی 0/15 درصدی به 95/75 واحد رسیده است.