در پی تضعیف دلار و بازارهای سهام آسیایی رخ داد

اقبال سرمایه‌گذاران به بازار طلا

16:35 - 1400/01/17
روند تضعیف ارزش دلار در برابر ارزهای مطرج جهان که از شب گذشته آغاز شده بر معاملات طلا در روز چهارشنبه تاثیر مثبتی گذاشته و در عین حال تزلزل بازارهای سهام آسیایی نیز در اقبال سرمایه‌گذاران به معاملات طلا نقش پررنگی داشته است
اقبال سرمایه‌گذاران به بازار طلا

دیروز ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که این نهاد باید ابزارهای سیاستی خود از جمله نرخ بهره و خرید اوراق قرضه را با توجه به بهبود چشم انداز اقتصادی قاره سبز تعدیل کند.  همین امر نیز منجر به تقویت احتمال رشد نرخ بهره در اتحادیه شد و چشم انداز رشد یورو در میان مدت را بهبود بخشید و این ارز را به بالاترین سطح در برابر دلار در 9 ماه گذشته رساند. این روند در صبح امروز کمی فروکش کرده اما باز هم شاهد قرارگیری شاخص دلار در محدوده منفی هستیم که همین امر منجر به رونق معاملات طلا شده است.

همچنین شب گذشته  رای گیری بر روی طرح بهداشت و درمان دولت ترامپ  از سوی رهبر جمهوری خواهان سنای آمریکا به تعویق افتاد. این اقدام پس از آن روی داد که علاوه بر مخالفت یکپارچه دموکرات‌ها با این طرح، برخی جمهوری خواهان نیز لب به اعتراض گشودند و همین امر نیز نگرانی‌هایی را در زمینه احتمال تصویب نشدن طرح در سنا ایجاد کرده است. این امر نیز در تضعیف دلار تاثیر گذار بود  و در عین حال منجر به سقوط شاخص های سهام در وال استریت شد. به تبع این فضای رو به افول ، بورس های سهام آسیایی نیز روندی متزلزل را در صبح امروز در پیش گرفتند و همین امر نیز بخشی از سرمایه ها را به سوی بازار طلا سوق داد.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری در سطح 1252 رشد قیمتی به میزان 5 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت بیش از 4 دلار افزایش یافته و در سطح 1351/3 دلار قرار گرفته است.