پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

16:25 - 1400/01/17
موسسه پلاتس در گزارش چشم انداز بازار طلا از احتمال رشد قیمت این محصول در هفته پیش رو خبر داد.

نیمی از تحلیلگران شرکت‌کننده در نظر سنجی موسسه پلاتس اعتقاد دارند که قیمت طلا در معاملات هفته پیش رو می‌تواند سیری صعودی را در پیش بگیرد. در این میان 16/8 درصد پاسخ دهندگان از احتمال ثبات قیمت سخن به میان می‌آورند و بیش از یک سوم نیز افت قیمت طلا را در روزهای آتی محتمل می‌دانند.

همچنین محدوده قیمت پیش‌بینی شده برای هر اونس طلا با در نظر گرفتن تخمین‌های تحلیلگران حاضر در این نظر سنجی در سطخ 1256/6 تا 1275/2 دلار اعلام شده است.

در عین حال 60 درصد پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که انتظارات مرتبط با تغییرات نرخ بهره ایالات متحده اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار فلزات در هفته آتی خواهد بود و در این میان 40 درصد تقاضای فیزیکی را عامل اصلی محرک بازار قلمداد کرده‌اند.

ذکر این نکته ضروری است که بانک مرکزی ایالات متحده در روز چهارشنبه گذشته نرخ بهره پایه این کشور را به میزان 0/25 درصد افزایش و از احتمال افزایش این نرخ تنها در یک مرحله دیگر در سال جاری خبر  داد. تعداد زیادی از تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی موسسه پلاتس عدم تمایل فدرال رزرو برای افزایش دو مرحله نرخ بهره در ادامه سال جاری را عاملی برای تضعیف دلار و بهبود معاملات طلا در هفته پیش رو ارزیابی کرده اند