تزلزل فلزات پایه در شانگهای

16:18 - 1400/01/17
با از سرگیری معاملات فلزات پایه در بازار آتی شانگهای شاهد افت معنادار بسیاری از محصولات به ویژه روی بودیم. در معاملات لندن نیز فضای مبهمی بر بازار حاکم است و برخی از محصولات در محدوده منفی قیمت جاری گرفته اند.
تزلزل فلزات پایه در شانگهای

در آستانه برگزارسی نشست دو روزه بانک مرکزی ایالات متحده و تصمیم‌گیری در زمینه برنامه کاهش اندازه ترازنامه این نهاد و تغییرات نرخ بهره پایه آمریکا، معاملات در بازار فلزات پایه نیز مانند بسیاری از بازارها کمی محتاطانه پیگیری می‌شود.

در عین حال امروز قرار است چند گزارش مهم از اقتصاد چین به بازارها برسد. گزارش میزان پرداخت وام جدید و همچنین تولیدات صنعتی این کشور در ماه می ‌از جمله این گزارش هاست. فعالان اقتصادی بر این باورند ممکن است نرخ رشد چندان مناسبی را در این گزارش‌ها شاهد نباشیم و همین امر نیز بر معاملات شانگهای فشار وارد کرده است.

در مقابل در بازار لندن شاهد بهبود معاملات پس از افت قیمت روز گذشته هستیم و تمام محصولات به جز روی توانسته‌اند رشد قیمت محدودی را پشت سر بگذارند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی مختصر در سطح 5759 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/2 درصدی در سطح 1893 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/4 درصدی در سطح 2064 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با کاهشی 0/75 درصدی به 2461 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان 0/3 ارزان شده و مس کاهش قیمتی 0/7 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان یک درصد افت کرده و در این میان روی کاهش قیمتی به میزان 3/2 درصد را به ثبت رسانده است.