نگاهی به تحولات بازار جهانی بیلت

16:13 - 1400/01/17
کاهش قیمت نهاده‌های تولید بیلت از جمله سنگ‌آهن و زغال‌کک شو و همچنین افت تقاضا از سوی کشورهای مسلمان به تبع پایین آمدن سطح فعالیت‌ها در ماه رمضان منجر به تزلزل قیمت این محصول در بیشتر بازارها در هفته گذشته شد.
نگاهی به تحولات بازار جهانی بیلت

به گزارش متال بولتن تزلزل قیمت محصولات فولادی در اوایل هفته گذشته در بازارهای چین و همچنین افت قیمت نهاده‌های تولید بیلت، قیمت این محصول را در بازار داخلی چین تا سطح 434 دلار پایین آورد هر چند که در اواخر هفته به تبع بهبود وضعیت در بازارهای آتی و نقدی این کشور، قیمت به 440 دلار رسید. در مجموع قیمت بیلت در بازار داخلی چین افتی 15 دلاری را پشت سرگذاشت.

در جنوب شرق آسیا پس از کاهش ملموس سطح تقاضا در هفته‌های اخیر به تبع افت فعالیت‌ها در ماه رمضان شاهد بهبود سطح خرید به لطف پایین آوردن 15 دلاری قیمت‌های پیشنهادی از سوی فروشندگان چینی بودیم. قیمت بیلت در این هفته در قرارداد سی اف آر مانیل فیلیپین به 420 دلار رسید . این قیمت  در قرارداد سی اف آر اندونزی در سطح 415 دلار گزارش می شود.

قیمت بیلت صادراتی منطقه CIS نیز در این هفته پایین آمد. کاهش فعالیت‌ها در حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا در ماه رمضان منجر به کاهش تقاضا برای بیلت CIS در هفته گذشته شد. بر این اساس قیمت بیلت صادراتی این منطقه در قرارداد سی اف آر مصر در سطح 413 تا 416 دلار بوده است. قیمت در قرارداد فوب دریای سیاه نیز در سطح 400تا 405 دلار گزارش می‌شود که این رقم نشان دهنده افتی یک دلاری نسبت به هفته پیش از آن است.

همچنین قیمت پیشنهادی بیلت ایران به خریداران اماراتی در این هفته در سطح 410 تا 415 دلار در قرارداد سی اف آر اعلام شد.

در پی کاهش قیمت بیلت در بازار داخلی ترکیه نیز قیمت صادراتی این محصول نیز در هفته گذشته 10 دلار کاهش یافت و به 410 تا 420 دلار در قراردادهای فوب این کشور رسید.