رشد قیمت نفت به لطف حمایت سفته‌بازان

16:01 - 1400/01/17
پس از افت ملموس قیمت نفت خام در دو هفته اخیر، به نظر می رسد که سفته‌بازان در مورد به  کف قیمت رسیدن این محصول در مقطع کنونی مطئن شده و به همین دلیل اتخاذ موقعیت خرید در قراردادهای آتی را در دستور کار قرار داده اند. در عین حال اظهارنظرهای روز گذشته روسیه و عربستان  در زمینه تاثیرگذاری برنامه کاهش تولید و همچنین تعهد قطر به ادامه این برنامه در حمایت از قیمت ها نقش داشته است.
رشد قیمت نفت به لطف حمایت سفته‌بازان

فعالان بازار انرژی رشد قیمت نفت در روز جاری را به افزایش ملموس تعداد موقعیت های خرید در معاملات آتی این محصول نسبت می دهند .به نظر می رسد که سفته بازان به رشد قیمت پس از سقوط دو هفته اخیر امید دارند و همین امر نیز آنها را به اتخاذ موقعیت خرید راغب کرده است.

در عین حال روز گذشته وزیر نفت عربستان از احتمال شدت گرفتن روند کاهش موجودی نفت خام در سه تا چهار ماه آینده سخن به میان آورد  و وزیر نفت روسیه نیز اعلام کرد که برنامه کاهش تولید در فصل ابتدایی سال آینده میلادی به اهداف خود دست خواد یافت. در این میان وزیر نفت قطر اظهار کرد که با وجود تنش های شکل گرفته میان این کشور با برخی از کشورهای عضو سازمان همکاری های خلیج فارس، قطر به تعهدات خود در قبال برنامه کاهش تولید نفت پایبند خواهد ماند.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه آگوست با رشدی به میزان 0/46 درصد به 48/37 دلار رسیده است.

نف خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه ژوئن با افزایشی به همین میزان در سطح 46/04 دلار قرار گرفته است.