تحلیل تکنیکال امروز |پیش بینی قیمت « حکشتی »

15:42 - 1400/01/17
تحلیل تکنیکال شاخص حمل و نقل بررسی شد.

نزدیک به پایان اصلاح

  • سامان منتظری | مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه

با توجه به نمودار شاخص حمل و نقل در تایم فریم هفتگی، شاخص این صنعت در بلند مدت در یک کانال صعودی در حال حرکت است و از مرداد ۹۷ که انتهای کانال صعودی حوالی ۳۵۰۰ واحد بود یک روند صعودی را آغاز کرد و با یک رشد ۱۳۰۰ درصدی که به مدت ۲ سال تا مرداد ۹۹ به طول انجامید و با برخورد به سقف کانال صعودی در حوالی ۱۱۳هزار واحد و سطح ۸/ ۲۶۱ درصد فیبوناچی گسترش یافته وارد اصلاح شد.

این اصلاح می‌تواند تا اولین سطح فیبو ناچی اصلاحی یعنی ۲/ ۳۸ درصد که محدوده ۳۰هزار تا ۳۲هزار واحد هست ادامه یابد در حال حاضر عدد شاخص ۳۱۰۴۰ واحد است که با توجه به نمودار در محدوده حمایتی و مهمی قرار دارد

پس گروه حمل و نقل را می‌توان واچ لیست قرار داد تا ببینیم حوالی این محدوده حمایت مورد توجه بازار قرار می‌گیرد یا خیر؟

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نماد « حکشتی »

قیمت پس از شکستن سقف کانال صعودی خود رشد قدرتمندی را تا سقف کانال بسط‌یافته تجربه کرد و با برخورد با مقاومت ۹هزار تومانی، وارد اصلاح عمیقی شد.

قیمت به سطح حمایتی مهم ۱۸۰۰ تومان رسیده و مورد حمایت قرار گرفت و اولین مقاومت پیش رو قیمت محدوده ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان است مادامی که از این محدوده مقاومت عبور نکند روند اصلاحی به پایان نرسیده است و در صورت عبور هدف بعدی در بلند مدت محدوده ۳۳۰۰ تا ۳۴۰۰ تومان است و حد ضرر برای سهامداران این شرکت حمل و نقلی تثبیت قیمتی زیر ۱۸۰۰ تومان است.

تایدواتر خاورمیانه با نماد حتاید: قیمت پس از شکستن سقف کانال صعودی خود رشد قدرتمندی را تا مقاومت ۲.۸۰۰ تومان تجربه کرد و با برخورد به این سطح وارد اصلاح شد.

پس از یک اصلاح ۵۰ درصدی و رسیدن قیمت به محدوده حمایتی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ مورد حمایت قوی قرار گرفت به‌طوری که از سقف تاریخی ۲۸۰۰ تومان هم عبور کرد و اهداف به ترتیب ۳۲۰۰ تومان و ۳۷۰۰ تومان است و حد ضرر برای سهامداران این شرکت حمل و نقلی تثبیت قیمتی زیر ۲۶۰۰ تومان است.

تحلیل تکنیکال امروز |پیش بینی قیمت « حکشتی »6
تحلیل تکنیکال | حمایت ها و مقاومت ها