سقوط 11درصدی قیمت کائوچوی مصنوعی

15:33 - 1400/01/17
در پی کاهش قیمت بوتادین در هفته اخیر و همچنین افت تقاضا برای کائوچوی مصنوعی در بازار چین، قیمت این محصول در بازارهای آسیایی افت بسیار شدیدی را تجربه کرد. وجود مازاد عرضه در بازار کائوچوی مصنوعی هم اکنون این صنعت را به شدت متاثر کرده است.
سقوط 11درصدی قیمت کائوچوی مصنوعی

پلاتس: قیمت بوتادین در این هفته در مناطق مختلف آسیا به پایین‌ترین سطح در 12 تا 16 ماه اخیر رسید. نگرانی پیرامون وجود مازاد عرضه در بازار بوتادین و همچنین تزلزل بازار آتی کائوچوی طبیعی در چین از دلایل اصلی افت قیمت‌ها به حساب می‌آید. در روز سه شنبه گذشته شرکت سینوپک قیمت بوتادین برای فروش به شرق چین را بیش از 8 درصد کاهش داد و در سطح 7800 یوآن اعلام کرد که این رقم حدود 962 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. این کاهش شدید قیمت در تزلزل بوتادین در بازارهای وارداتی نقش پررنگی داشت.

در این میان به تبع کاهش قیمت بوتادین و همچنین کاهش تقاضا برای کائوچوی طبیعی و مصنوعی از سوی کارخانجات تولید لاستیک چین به علت محدودیت‌های زیست محیطی مد نظر دولت این کشور، قیمت کائوچوی مصنوعی در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته در بازار شمال شرق آسیا بیش از 11 درصد سقوط کرد.

در هفته‌ای که گذشت بوتادین در سطح 915 دلار تحت قرارداد سی اف آر چین معامله شد که این رقم نشان دهنده افت قیمتی 40 دلاری است. قیمت در قرارداد فوب کره جنوبی نیز با کاهشی به همین میزان در سطح 865 دلار قرار گرفت.

همچنین قیمت استایرن بوتادین رابر (SBR1502) یا همان کائوچوی مصنوعی در قرارداد سی اف آر شمال شرق آسیا با کاهشی 150 دلاری در این هفته در سطح 1350 دلار قرار گرفت. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز به همین میزان ارزان شد و قیمت 1500 دلار را تجربه کرد.