بازار خودور | قیمت ها همچنان پایین می آید؟

15:20 - 1400/01/17
در بازار خودرو، قیمت ها همچنان پایین می آید؟

 به گزارش «دنیای بورس»، مهر نوشت: نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: طی چند روز گذشته به دلیل کاهش نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شده است و هر روز شاهد ریزش قیمت‌ها در این بازار هستیم.

نعمت‌الله کاشانی نسب در مورد وضع بازار خودروی کشور، اظهار کرد: تا پیش از انتشار اخبار شورای رقابت در مورد فرمول جدید قیمت‌گذاری، نرخ‌ها در بازار خودرو شیب نزولی یافته بود؛ پس از اظهارات رئیس شورای رقابت بازار دچار هیجان شد و قیمت‌ها افزایش یافت اما در ادامه پس از سه روز قیمت‌ها در بازار کاهشی شد.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: طی چند روز گذشته نیز به دلیل کاهش نرخ دلار، قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شده است و هر روز شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار هستیم. این کاهش قیمت در بخش خودروهای خارجی بسیار مشهودتر است.

وی ادامه داد: اگر نرخ دلار به همین شکل کاهش یابد، ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز ادامه می‌یابد. کاشانی نسب با اشاره به رکود بازار تصریح کرد: با توجه به نزولی بودن قیمت‌ها، خریداران بیش از قبل نسبت به خرید خودرو تردید دارند، به نحوی که فروشنده در بازار وجود دارد اما خریداری نیست. وی افزود: تا زمانی که نرخ‌ها ریزشی باشند و به ثبات نرسند، خریداران چندان تمایلی به خرید نخواهند داشت.