توییت بازان بورسی | واکنش‌ها به عرضه خودرو در بورس

14:26 - 1400/01/17
کاربران در فضای شبکه های اجتماعی نسبت به عرضه خودرو در بورس چه واکنشی نشان دادند.

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت : پذیره‌نویسی دو صندوق کشاورزی در بورس کالا، افزایش قیمت بیت‌کوین و احتمال عرضه دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس تا قبل از پایان سال در بورس، از جمله موضوعاتی بود که روز گذشته توجه کاربران شبکه اجتماعی توییتر را به خود جلب کرده بود.

عرضه خودرو در بورس از دیگر موضوعاتی است که کاربران شبکه اجتماعی توییتر هر از گاهی درباره آن صحبت می‌کنند. روز گذشته سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگویی بیان کرد با عرضه خودرو در بورس این محصول با قیمت واقعی به فروش می‌رسد. این صحبت‌ها مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی توییتر قرار گرفت.

اما نه از جنبه مثبت آن، بلکه بیشتر به این صحبت انتقاد شد. یکی از انتقاداتی که مطرح می‌شد، از این قرار بود که اگر عرضه خودرو در بورس قیمت آن را واقعی می‌کند، پس چرا در رابطه با فولاد چنین رفتاری در پیش گرفته نمی‌شود!

آنها نسبت به عملکرد دوگانه و متناقض نماینده‌های مجلس شورای اسلامی خرده می‌گرفتند که بدون توجه به ساز و کار بورس، در حال قانون‌گذاری و اعمال نفوذ در حوزه بورس هستند. اما بحث خودرو در شبکه اجتماعی توییتر به همین جا ختم نشد.

 صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه تا زمانی که خودرو انحصاری است، قیمت‌ها متعادل نیست، از دیگر موضوعاتی بود که در این حوزه مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی توییتر قرار گرفته بود.

برخی از کاربران با زبان طنز و انتقاد نسبت به چنین صحبت‌هایی این مساله را مطرح می‌کردند که سال‌هاست هر شخصی در جایگاه رئیس دولت یا وزیر صمت قرار می‌گیرد، به‌صورت اتوماتیک بیان می‌کند که باید خودروسازی کشور را از انحصار خارج کنیم اما در نهایت جز گرانی و خودروهای باکیفیت پایین چیزی نصیب مردم نمی‌شود! اما این تنها خبر از مجلس نبود که دیروز کاربران درباره آن صحبت می‌کردند. یکی دیگر از موضوعات مخالفت نمایندگان مجلس با فروش اوراق سلف نفتی بود.

موضوعی که در رابطه با آن عبدالعلی رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد با توجه به اعداد و ارقام سررسید بدهی دولت به صندوق توسعه ملی، درآمدهای فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت برای سال آینده، صرفا برای پرداخت بدهی‌های دولت کاربرد دارد و عملاً کمکی به افزایش درآمدهای دولت در بودجه نخواهد کرد.

از مجلس که بگذریم، کاربران توییتر و اینستاگرام این روزها به دو نفر از مسوولان دولت که در وزارت اقتصاد فعالیت دارند، انتقادهایی می‌کنند. خیلی از کاربران با بازنشر صحبت‌های معاون وزیر اقتصاد در صداوسیما که بیان کرده بود مردم افق بلند‌مدت داشته باشند و برخی هم با بازنشر صحبت‌های وزیر اقتصاد که گفته بود بورس در ریل مناسب قرار گرفته است!

عکس‌هایی از پرتفوی خود یا نقشه بازار را که سرخ‌پوش است منتشر می‌کردند و می‌گفتند چطور وزیر اقتصاد می‌تواند نسبت به این شرایط بورس بگوید که در ریل مناسب قرار گرفته است؟! آیا ریل مناسب مدنظر آنها، افت هرروزه شاخص است؟