ادامه روند رو به افول قیمت نفت خام

14:09 - 1400/01/17
قیمت نفت خام برنت در معاملات امروز نیز سیری نزولی را در پیش گرفته و در این میان با وجود رشد مختصر قیمت نفت وست تگزاس در معاملات صبح سه شنبه به لطف بهبود تقاضا از سوی بخش تولید سوخت وسایل نقلیه ، افزایش قیمت این محصول نیز رفته رفته خنثی شد.
ادامه روند رو به افول قیمت نفت خام

با گرم تر شدن هوا در ایالات متحده ، به صورت سنتی از تعطیلی روز یادبود کشته شدگان نظامی یعنی 29  ماه می فصل مسافزت های تفریحی در این کشور آغاز و همین امر نیز منجر به رشد تقاضا برای بنزین، گازوئیل و سوخت جت می شود. اتحادیه اتومبیل ایالات متحده شب گذشته در گزارشی اعلام کرد که بر اساس تخمین های این موسسه میزان مسافت طی شده از سوی مسافران آمریکایی در تعطیلات روز یادبود به بالاترین سطح از سال 2005 تاکنون رسیده است. به تبع این امر شاهد بهبود تقاضا برای نفت وست تگزاس در صبح امروز بودیم امری که توانست معاملات این محصول را کمی رونق بخشد اما این روند به تبع فضای منفی حاکم بر بازار نفت خام در این روزها خنثی شد.

در این میان کماکان معاملات نفت خام در بازارهای جهانی متاثیر از تصمیم هفته گذشته اوپک مبنی بر تمدید 9 ماهه برنامه کاهش تولید است . در نشست اوپک و کشورهای غیر عضو تصمیمی پیرامون کاهش بیش از پیش میزان تولید گرفته نشد امری که برخلاف انتظار فعالان بازار انرژی بود و همین امر نیز بازار نفت تا زیر فشار قرار داد. رشد تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده برای نوزدهمین هفته متوالی در هفته گذشته نیز به این روند منفی دامن زده است.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای با افتی به میزان 0/23 درصد به 52/17 دلار رسیده است.

نف خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه ژوئن بدون تغییر قیمتی ملموس درصد در سطح 49/8 دلار قرار گرفته است.